Igen, egy kicsit elmaradtam, pedig közben sok minden történt. Először is hadd állapítsam meg magamnak, hogy az motor szerelése legfőképp arról szól, hogy nagyon szűk helyre betuszkoljunk egy elefántot valamint, hogy a szerelendő, behelyezendő alkatrészt nem látni, hanem érezni kell. Először is lássuk miket csináltam: hengerfej tömítés csere, szelepfedél tömítés csere, olaj- hűtőfolyadék- és szűrő (olaj, gázolaj, levegő) csere, motortartó gumibakok cseréje, termosztát csere, vezérlés beállítása. A műveletek szerszámvonzata igen magas, de ezeket csak egyszer kell beszerezni: nyomatékkulcs, lendkerék leszedő, 12-es csillag (nem torx) bit, indikátor óra, előtöltés beállító adapter.
Kezdjük a hengerfej tömítés cseréjével. Aki ehhez életében először fog hozzá, jobb ha még előtte beszerez egy tőcsavarokat is tartalmazó szelepfedél tömítés szettet, hogy kávét és cigarettát spóroljon magának. Ja és a parafát felejtse el. Aki nem hiszi, higgye el, meg lehet csinálni, még egy amatőrnek is. Ennek az autónak számomra ez a szépsége.
Nem akarok ömlengést írni róla, sem fotó illusztrálta tutorial-okat nem fogok csinálni mert van belőlük ezer (tanuljatok meg angolul). Egy szó mint száz, kurva nehéz, rendkívül időigényes és baromi sok türelem kell hozzá. Abban pedig nem kell reménykedni, hogy majd megjelölöd a vezérlést és ugyanúgy össze tudod passzintani ahogyan volt, egyrészt nem fog sikerülni, másrészt ha sikerül is, lehet, hogy már eleve nem jó a beállítás és ráférne egy hangolás. Sok barbár mondta, hogy fülre be lehet azt állítani, nem lesz semmi baja. Igen ám, be lehet. De amikor az előtöltés beállításának adata tized milliméter pontossággal adott, nem hiszem, hogy jót tesz a motornak, ha piff-puff szemre beállítják. Rengeteget kerestem de végre találtam egy adaptert (VAG 2066), amit itthon egy Sepsi Zoltán nevezetű szerszámkészítő úriember gyárt, így nem kellett az e-bay-ről szerencsétlenkednem. Le a kalappal, nagyon sok egyéb speciális szerszám található nála. Sajnos nem olcsók ezek a dolgok, de ezek után bármikor kelleni fog (még rengetegszer), csak leveszem a polcról és precízen pontosan elvégezhetem a beállítást. Itt a tökéletes TUT:
http://www.vincewaldon.com/?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=28
A hengerfej levételénél a legmacerásabb egyébként a szívó- és kipufogó csonkok levétele, a szűkös hely miatt. Utána persze rögtön szembesültem vele, hogy nem értek a vezérlés beállításához, így az internethez fordultam és sikeres továbbképzést követően tudtam alkalmazni a tanultakat. Érdemes még jó előre beszerezni: szívó és kipufogó sor tömítéseket, olajleeresztő csavart illetve annak tömítését. A leengedett hűtőfolyadékot pedig ne töltsd vissza, tökéletes alkalom a cserére. Motorolaj témában én bátran öntöttem bele a Total Quartz 7000-es szériából, mivel ez a márka nálunk már bizonyított (nem érdekel ki mit mond ilyen olyan adatokról, időkről és számokról...).
Motortartó gumibak csere: hihetetlen nagy szerelés, nagyobb, mint a hengerfejé. Az utasoldali a leggonoszabb, ám pont azt volt a legfontosabb kicserélni, mert szemmel láthatóan le volt szakadva és a motor üzemelésekor ez durva vibrálásban jelentkezett. A probléma szintén a szűk hellyel kezdődik, de akkor tetőzik, amikor megállapítod, hogy az adagoló, a vezérműszíj feszítő és a gumibak egy közös konzolon található. Nem lehet megkerülni, az adagolóról le kell venni a kereket mert csak így távolítható el az útból. Ehhez egy jó minőségű lehúzót ajánlok, mert egy akciós, bestbuy, kettőtfizet-egyetkap, decathlonos lehúzó 110%, hogy elfütyül. Melegíteni ne próbáljuk mert az adagoló szimmeringjei és O gyűrűjei nem viselik jól a tüzet. Kocogtatni azt lehet, műanyag kalapáccsal, finoman, FINOMAN. Ha szerencsénk van le tudjuk imádkozni. Utána számos imbusz csavar kitekerése, a vezérlést védő műanyag borítás leszerelése és a vezérműszíj félretessékelése után kiemelhetjük a konzolt a helyéről, majd kicserélhetjük a drága gumibakot. Több féle létezik, van sima, és HD (heavy duty azaz nagyobb terhelésnek kitehető), mindenképpen a HD-t válasszuk a boltban. Itt a tökéletes TUT:
http://www.vintagewatercooleds.com/tech/2007/a1-engine-mounts/
Bármennyire is nehéz sokszor szerelni, én mégis örömmel csináltam mert ezáltal jobbá válik az autó, és megkapja azt a törődést amit érdemel. Aki nem érez késztetést ilyen dolgok iránt, az vásároljon agy jó kis Swiftet és majd jól elszidom a közlekedésben amikor bénázik.
Tsüssz
vwgabor (törölt) 2013.06.09. 13:36
Pótlás
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://golfom.blog.hu/api/trackback/id/tr725352238
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
