vwgabor (törölt) 2012.12.17. 14:04

Hogyan kezdjek neki?

Mivel tavasz környékén szeretnék nekilátni az autó rendbehozatalának elsősorban ami a kasztnit illeti, el kellene kezdenem összegyűjtögetni az alapanyagokat a művelethez. Nagyjából összeállt már a kép de szívesen vennék egy két gyakorlati tapasztalatot, mivel okos ember más kárán tanul, a hülye még a sajátján sem.


KÉRNÉM, hogy ne kommenteljetek olyan dolgokat, hogy "ezt csak szakértőnél lehet ennyi meg annyi 10 000 Forintért" "ez nem fog menni", mert mindent meg lehet csinálni, az egy területre specializálódott szakik is EMBEREK. Szóval aki azt szeretné közölni, mit hogyan NEM lehet, az engem nem érdekel. Az érdekel, mit hogyan LEHET megcsinálni. Köszönöm.

Tegyük fel tehát, hogy eljutottunk a szétszerelésig.

FILE390.JPG

- Üvegek kioperálása: Elvileg megoldható, de hogyan? Elsősorban az első és a hátsó.

- Csiszolás: mivel? Drótkorong? Csiszolókorong? Rezgőcsiszoló?

- Rozsdamaró: milyet? A RO55 ismert, de nem biztos, hogy az a legmegfelelőbb is.

- Munka közbeni alapozás: mivel? Úgy értem, hogy ahol kész vagyok egy felülettel, mivel kezeljem le addig amíg   az egész karosszériával végzek.

- Festékszóró pisztoly: találtam a Vaterán egy elvileg SATA másolat pisztolyt, 1.4-es dűznivel. Alvázvédőt gondolom nem akkora dűznivel kell felvinni, mint mondjuk fényezéskor a festéket.

- Alvázvédelem: mivel?

- Karosszéria javítólemezek: honnan. milyet? Ti már biztos tudjátok melyik a legkevésbé pontatlan (tökéletes úgysincs)

Egyelőre ennyi...ha eljutnék egy lealapozott, szórógittezett állapotra, valószínűleg elvinném fényezőműhelybe, szóval ez volna a cél.

Aki esetleg volna olyan lelkes, felveheti velem a kapcsolatot: gaborsafran@gmail.com

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://golfom.blog.hu/api/trackback/id/tr94969858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mergl Tibor 2012.12.17. 14:17:55

Alvázvédelemhez tudok pár szót szólni, tavasszal csináltam én is.

Apám autófényező, és ezért gyorsan olcsón megoldottuk a dolgot. OLVIKOR bitumen alapú alvázvédőt használtam lakkbenzinnel hígítva. 5 kg volt kb 6 ezer ft plusz a lakkbenzin, összesze asszem 8 ezer volt az anyag.

Két kép előtte utána állapotról, remélem tudtam segíteni. :)

sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/223829_445256318832179_1806980014_n.jpg

sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/317928_445256448832166_477659018_n.jpg

Üdv.

vwgabor (törölt) 2012.12.17. 14:22:03

@Mergl Tibor: Profi munka, szeretem, ha valaki igényes. :) Köszönöm a segítséget!

vwgabor (törölt) 2012.12.17. 14:24:48

@Mergl Tibor: Ja mégis kérdeznék :D ezt is több rétegben kell felvinni? És kell alapozni alá?

Mergl Tibor 2012.12.17. 15:13:39

@vwgabor: Nem alapoztunk alá, és a rétegek száma attól függ h mennyire nyomod a pisztolynak :D Értem ez alatt azt hogy már első festésre vatagon vittük fel a cuccot, de természetesen lehet több rétegben is. Viszont nehezen szárad, még hónapo után is ragadt egy kicsit.

Én azt mondom h vidd fel vastagon bőven elég lesz az 5 kg rá, még sok is :)

Mergl Tibor 2012.12.17. 15:26:00

@Mergl Tibor: Módosítanám, IGEN több rétegben vittük fel most ugrott be hogy én a doblemezeket 2szer fújtam be vastagon, a fater utasításai szerint, úgyhogy a több réteges megoldás lesz a jó :D

biker_kolee 2012.12.18. 13:44:05

Üvegek: úgy tudom, gumikéderesek, így óvatosan ki kell feszegetni kézzel. Kezdve az aljával/tetejével, és szépen, lassan, végigmenni a két oldalán. Nem szabad túlságosan feszegetni, nehogy megpattanjon-repedjen-törjön. Lehetőleg fűtött helyiségben (szobahőm.), vagy csak tavasszal-nyáron állj neki, olyankor más az üveg hőtágulása.

Csiszolás: durvább helyeken drótkorong, finomabb helyeken kézzel. Úgyis lemezelés lesz a vége (ha minőségi munkát akarsz), így nagyjából fémtisztára csiszolás a lényeg, a végén elkerülhetetlen a kisebb gittelés.

Rozsdamaró: ki mire esküszik. A RO55 az jó, de erről érdemes lenne megkérdezni egy szakavatott személyt.

Alvázvédelem: Természetesen más pisztollyal kell felvinni, mint a festéket.

Karosszéria javítólemez: MEGFELELŐ ELŐKÉSZÍTÉS, FELÜLETKEZELÉS!!! Utángyártottnál szinte fontosabb, mint a gyárinál, de ha egy mód van rá, érdemes bontott gyárival foglalkozni, kevésbé küszködősebb illesztésnél. A szín meg nem számít, úgyis újra lesz tüsszentve.
Ha pedig minden kötél szakad és utángyártott cucc, akkor Klokkerholm, Schlieckmann cuccok, amik jók. Ha kell segítség új alkatrészben, szólj, üzenj, segítek. Bolti ár alatt.

Alapozás, szórógitt: bízd a fényezőre. Nem egyszer történt olyan, hogy összeveszett valamilyen másfajta előkészítő anyaggal a valamilyen másik anyag, és kezdhette elölről a fényező. Én ezt _tényleg_ a szakemberre bíznám, könnyű elrontani ezt a lépést.

Péter Dér 2012.12.18. 20:28:07

Hasonló cipőben járunk, én is egyest építgetek :D A festés előkészítéséhez body márkájú anyagokat vettem, ezt ajánlotta egy kasztnis ismerősöm. 1l rücsi 2300ft, 1kg tömítő 2200, 1kg alvázvédő 1500, 1kg üvegszálas gitt 2200, 2k szórógitt 4700. Sztem nem túl drága és profi cucc.

ssugame 2012.12.21. 11:39:52

@biker_kolee: Aki nem ért hozzá könnyel elrontja te szakértő kritikus :D PANCSER ! :D

vancello · http://vancello.hu 2013.01.08. 10:38:07

Szélvédőnél a feszítőt kell kivenni, a szélvédőt kiemelni gyerekjáték, legalábbis BA3-on. :D Visszarakásban is van már gyakorlatom, ha szólsz, megyek.
A festék-szórógitt páros, ahogy @biker_kolee is mondja, legyen a festő dolga.
Lakatolás után egyszerű vörös alapozóval szoktuk lekenni a hegesztett, és fémtiszta részeket - tapasztalat, hogy ez mocsok mód szívós cucc, a tavaly kezelt erdész Vitarán még mindig tart, pedig azt barátom nem vitrinben tartják.
Alvázvédőzéshez valóban van külön szórócucc, de csináltuk már ecsettel is. Van békebeli bitumenes alvázvédő, az a legtutibb. Ja, ne feledkezz meg az üregvédelemről sem.
Csiszolásnál a drótkorong hamar átlyukasztja a lemezt, csak igazán finoman szabad kezelni, és a tényleg durva helyeken.
Szórókittelés előtt csiszológéppel szokták ledörgölni a srácok, aztán vízbe csiszolni már kézzel természetesen. A látszattal ellentétben ez egy igen aprólékos munka, én ezt a részét utálom, tavasszal mégis kénytelen leszek az enyémen elszenvedni.
Csak azt nem értem, miért itt írok össze-vissza, és miért nem hívlak inkább fel. :D
süti beállítások módosítása